loading...
پایگاه تحقیقاتی بینگ بنگ
مهدی نعمتی بازدید : 554 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (1)
 

آیه الکرسی هنگام خواب

ابراهیم بن مهزم گوید : مردی می گفت از حضرت رضا (ع) شنیدم که می فرمود : هر کس هنگام خواب آیه الکرسی را تلاوت کند به خواست خدا به مرضی که او را فلج کند گرفتار نشود و هر کس پس از هر نماز آن را بخواند گزنده ای به وی آزار نرساند

مهدی نعمتی بازدید : 541 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

در بين النهرين از لوحه هاي گلي، در مصر(1838 ق.م) از پاپ-يروس، در چين از حکاکي بر روي لوحه هاي چوبي و نمد با قلم مو و پارچه ابريشمي، اين منظور را عملي مي کردند. با توجه به اينکه صنعت نمد مالي در خاور دور، سنت و متداول بود، فردي چيني به نام "تسائي لون"(105 ميلادي) از قطعات کهنه و اضافي ابريشم، خمير و بعد، ورقه هايي به صورت نمد درست کرد و از آن به کمک قلم مو براي نقاشي و نوشتن استفاده کرد و بعد به جاي ابريشم، چوب خيزران و درخت توت را بکار گرفت. در حقيقت، بايد او را اولين مخترع کاغذ در دنيا دانست.

ريشه لغوي
کلمه کاغذ، از واژه چيني کاکتز گرفته شده است.(نام فارسي آن را رخنده يا پرزه است.)
ديد کلي
انسان اوليه، به تدريج که نياز به تصوير کردن اشيا»، يادداشت کردن وقايع و ارسال پيام هاي کتبي را درک کرد، اهميت و ضرورت شيئي که بتواند بر روي آن اثر به جا ماندني را ثبت کند، دريافته بود و همواره در راه دستيابي به آن تلاش مي کرد.
تاريخچه
در بين النهرين از لوحه هاي گلي، در مصر(1838 ق.م) از پاپ-يروس، در چين از حکاکي بر روي لوحه هاي چوبي و نمد با قلم مو و پارچه .............

مهدی نعمتی بازدید : 414 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

توپ پدافند هوايي 100 ميلي‌متري

ساخت صنايع دفاع جمهوري اسلامي ايران


تجهیزات نظامی ایران در حال رشد است .

سامانه پدافند هوايي 100 ميلي‌متري كه شنبه ۱۲بهمن به بهره‌برداري رسيد. اين سامانه مدرن، هواپيماها و ديگر پرنده‌هاي هجومي را تا ارتفاع 55 هزار پا (معادل 18 كيلومتر) تحت پوشش قرار مي‌دهد.
در اين سامانه، از فناوري‌هاي پيشرفته راداري شامل ................

مهدی نعمتی بازدید : 635 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (1)

S-300 در خدمت ایران

مطبوعات نظامي غرب، به تازگي گزارش‏هايي را منتشر كرده‏اند كه در آنها به خطر جدي توليد موشك بالستيك بين قاره‏اي روسيه موسوم به TOPOL-M اشاره شده است.

كارشناسان وزارت دفاع ايالات متحده، از عقب ماندن آمريكا در مسابقهء تسليحات ضدموشكي چين و روسيه اظهار نگراني كرده‏اند. اين نگراني نيز بي‏دليل نبوده است زيرا هنگامي كه تسليحات جديد ايالات متحده در دههء 1990 (نظير جنگندهء F/A-22) در حال تكامل و پيشرفت بودند، هم روسيه و هم چين در حال توليد و توسعهء‌ نسل جديدي از موشكهاي ضدهوايي بودند كه در غرب، هيچ هم‏آوردي براي آن وجود نداشت.

مهدی نعمتی بازدید : 1317 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)
عدس پلو

با عدس پلو چه بخوریم؟

1 -خرما: کمی روغن را روی شعله ملایم داغ کرده و خرما را 3،4 دقیقه در آن تفت دهید. سپس کنار غذا چیده و سرو کنید. اگر حوصله دارید پوست خرما را کنده و هسته آن را خارج کنید تا زحمت پذیرایی شوندگان کمتر شود.

2 -شکر: راحت ترین همراه عدس پلو شکر است. یک کاسه شکر کنار دستتان بگذارید و با قاشق روی عدس پلو ریخته و نوش جان کنید.

3 -خاگینه: دو عدد تخم مرغ را در یک کاسه هم بزنید تا یکدست شود. سپس سه قاشق غذاخوری شیر را با کمی نمک و فلفل اضافه کرده و در تابه سرخ کنید. راه آسان تر درست کردن نیمرو و سرو آن با عدس پلو است.
مهدی نعمتی بازدید : 397 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)
عواقب افزایش دماادامه این افزایش دما آثار مخرب زیادی در بر دارد. ممکن است گیاهان و جانوران دریازی به مخاطره جدی بیفتند. زیستگاههای گیاهان و حیوانات دچار تغییرات اساسی می شوند. الگوهای آب و هوا دستخوش تغییرات می شوند و نتیجه آن وقوع سیل و خشکسالی و توفانهای شدید و مخرب خواهد بود. افزایش دما با ذوب نمودن یخهای قطبی، باعث بالا آمدن سطح آب دریاها می شود. در مناطق خاصی از زمین بیماری های انسانی گسترش می یابد و محصولات کشاورزی نابود می شوند.
مهدی نعمتی بازدید : 707 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

دلایل افزایش دمای سطح زمین

افزایش دمای سطح زمین دلایلی بسیاری دارد که در این جا به چند عدد اشاره می کنیم ؟

کارشناسان هواشناسی گرم شدن هوا را از سالهای 1800، آنالیز کرده اند. اغلب آنها به این نتیجه رسیده اند که فعالیت های انسانی عامل اصلی این گرم شدن هوا است. فعالیت های انسانی با افزایش خاصیت گلخانه ای زمین در گرم شدن زمین دخالت دارد. اثرگلخانه ای، سطح زمین را در فرایند پیچیده ای که با همراهی نور خورشید، گازها و ذرات موجود در اتمسفر صورت می گیرد گرم می کند. گازهایی که گرما ..................

مهدی نعمتی بازدید : 421 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

گرم شدن زمین یکی از مشکلات محیط زیست بوده که زندگی انسان ها را در خطر انداخته است و همه انسان ها باید در این زمینه تلاش کنند .

 

گرم شدن کلی کره زمین، به معنای افزایش میانگین دمای سطح زیر زمین است. از اواخر سالهای1800، میانگین دمای کلی 0/4تا0/8درجه سانتیگراد افزایش یافته است. بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که میانگین دمای زمین در سال 1/4،2100تا5/8 درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. این مقدار افزایش، بیشترین مقداری است که ظرف هزار سال اخیر، برای زمین پیش آمده است.
دانشمندان نگران این مشکل هستند که انسانها و اکوسیستم های طبیعی نتوانند خود را با این تغییرات سریع آب و هوایی وفق دهند. اکوسیستم شامل ارگانیزمهای زنده و محیط فیزیکی در یک محدوده مشخص است. این گرم شدن عموعی می تواند منتج به ضررهای فراوانی شود، به همین دلیل کشورهایی در سراسر جهان، به منظور کنترل این بحران، قراردادی را به نام پروتوکل کیوتو طرح کرده اند.

مهدی نعمتی بازدید : 1225 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

شرح و تفسیر دعای مكارم الاخلاق

•پدید اورندگان : محمدتقی فلسفی ,
•ناشر : دفتر نشر فرهنگ اسلامی ,
•سال نشر :1383
• نوع کتاب : غیره
• رده سنی : 0
• تیراژ : 1000
• نوع جلد : شومیز
• شابک : 964-430-036-X
• تاریخ نشر :...

...............................

مهدی نعمتی بازدید : 493 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

معرفی بازی پلت فرم که بازی خیلی جذابی و میشه گفت جدیدترین بازی Obivion است .

پلت فرم: Xbox360، PS3، PC

جديدترين عنوان در سري بازي هاي Obivion توانسته اوج داستان سرايي حماسي و رمزآلود در يک بازي ويدئويي را به رخ تمامي رقبا بکشد. رجوع به گذشته يا آينده نه چندان دور، براي طراحي يک داستان چندان مشکل نيست..........................

مهدی نعمتی بازدید : 555 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (1)

بعضی از کسانی که دارن وبلاگ می نویسن همیشه به این فکر می کنن که چرا وبلاگشون بازدید نداره یا خیلی کمه در این جا به چند مورد از موارد اشاره می کنیم :

البته همیشه باید این رو بدونیم که افزایش بازدید و ترافیک وبلاگ نیاز به صبر و حوصله و بروز رسانی منظم دارد؟
دلایلی که یک وبلاگ خوانندگان کمی دارد عبارتند از :

۱) وبلاگ شما تازه تاسیس است.

در وبلاگ نویسی باید مطالب با کیفیت را به صورت مستمر در وبلاگ قرار داد و در این کار نباید ناامید شد. مدت زمانی که یک وبلاگ به نتیجه می رسد وابسته به تعداد مطالبی است که در آن قرار می گیرد اما به صورت تقریبی بین .................

مهدی نعمتی بازدید : 434 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

بیوگرافی ( حامـــــد بهداد )

1 . زندگی نامه ( بیوگرافی حامد بهداد بازیگر مرد سینمای ایران )

2 . مصاحبه جالب با حامد بهداد

3 . مجموعه آثار و جوایز

حـــــــــــــــــــــــــــــــامـــد بهداد

متولد 6 آبان 1352 مشهد
برای اولین بار با ایفای نقش اصلی در فیلم « آخر بازی » (همایون اسعدیان، 1379) سینما را تجربه کرد و برای بازی در همین فیلم هم کاندید سیمرغ بلورین از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. اما بعدها با وجود اینکه هیچگاه در شکل و شمایل نقش اول ظاهر نشد، اما توانست بازیهای در خور توجهی از خود در قالب نقش مکمل در فیلم های مختلف به جا بگذارد که از جمله می توان به فیلم های « بوتیک » (حمید نعمت الله، 1381)، « این زن حرف نمی زند « (احمد امینی، 1381)، « کافه ستاره » (سامان مقدم، 1384) و « آدم » (عبدالرضا کاهانی، 1385) اشاره کرد. اما پررنگ ترین بازی او در قالب نقش مکمل، بازی در فیلم « روز سوم » (محمدحسین لطیفی، 1385) بود که در نقش یک افسر عرافی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می شود، ظاهر شد و موفق شد نظر اکثر کارشناسان و منتقدان سینمایی را به خود جلب کند و برای دومین بار پس از « آخر بازی » کاندید سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر شود. بازی حامد بهداد در « روز سوم » اوج هنرنمایی اوست.

مصاحبه

او دارای تحصیلات لیسانس است .كمتر كسى باور مى كرد بازیگر ناشناخته فیلم آخر بازى روزى به یك ستاره تبدیل شود. اما بازى دلچسب و فراموش نشدنى حامد بهداد در آخرین ساخته سینمایى همایون اسعدیان او را به یكى از امید هاى بازیگرى ..........................

مهدی نعمتی بازدید : 592 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

هواپیمای جنگنده بلک جت

بلک جک امروزه سنگین وزن ترین و می توان گفت تا حدودی قدرتمند ترین بمب افکن حال حاضر دنیاست. این هواپیما قادر است با ماکزیمم سرعتی معادل 2.200 کیلومتر بر ساعت پرواز کرده و فاصله ای برابر با 13.950 کیلومتر را بپیماید.

............................

مهدی نعمتی بازدید : 460 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)
در روایات فراوانی که از اهل بیت پیامبر و شخص پیامبر بما رسیده؛ گرچه لفظ ولی فقیه وجود ندارد، ولی مدلول آن هست .مثلا«الفقهاء امناء الرسل ما لم یدخلوا فی الدنیا»[1] .فقیهان امانتداران پیامبران هستند مادامیکه دنیاگرا نشوند. یا «منزلة الفقیة فی هذا الوقت کمنزلة الانبیاء فی بنی اسرائیل»[2] جایگاه فقیه در این زمان چون جایگاه پیامبران است در میان بنی اسرائیل و یا این روایت پیامبر(ص) خداوند خلفای مرا رحمت کند.............
مهدی نعمتی بازدید : 336 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)
مکمل های ورزشی به عنوان یک سوپاپ عمل می کنند. اگر می خواهید عضلات بزرگ و توده ای داشته باشید باید کالری دریافت کنید .

مکمل ها در بدن چه می کند؟مکمل های ورزشی به عنوان یک سوپاپ اطمینان در نظر گرفته می شوند تا مطمئن شویم بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و آنچه شما ................................

مهدی نعمتی بازدید : 674 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

گرافیک و شکل ظاهری وبلاگ کارکردهای بسیاری همچون جذب مخاطب بیشتر، تمایز یک وبلاگ از سایر وبلاگ ها، ارسال پیام های تصویری برای مخاطب و ... دارد.

علاوه بر استفاده از قالب های استاندارد پرشین بلاگ که در بخش "انتخاب قالب جدید" برای شما میسر است، می توانید از سایر قالب هایی که در سایت های مختلف وجود دارد استفاده نمائید.

برای این کار، پس از مراجعه به سایت مربوطه، کد قالب را کپی کرده، به "ویرایش کد قالب" بروید و کد موجود را پاک کنید و کد جدید را جایگزین نمائید. البته پیش از ذخیره سازی از حالت پیش نمایش برای اطمینان از درستی عملکرد قالب استفاده نمائید.

پرشین وبلاگ : در این سایت در چهار دسته بندی، قالب های وبلاگ پرشین بلاگ عرضه شده اند.

پرشین تم : در این سایت هم 20 قالب زیبای وبلاگ وجود دارد.

سایت قالب وبلاگ :در این سایت قالب های بسیار متنوعی ...............

مهدی نعمتی بازدید : 506 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

اینترنت‌یا شبکه بین المللی، اقیانوسی از میلیونها پایگاه و صفحه مختلف است که در امر اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند. حاصل بسیاری از تحقیقات علمی و فرهنگی، بسیاری از تصاویر، آخرین اطلاعات و اخبار سازمانهای مختلف و... در اینترنت در اختیار محققان قرار می‌گیرد. هر کدام از این صفحات و پایگاهها، نشانی اینترنتی مخصوص به خود را دارند و روش به دست آوردن این نشانیها از طریق اینترنت‌یکی از مسائل مهمی است که محققان با آن مواجه هستند.

جمع آوری و پردازش میلیونها نشانی اینترنت، کار مهمی است که تقریبا از عهده افراد بیرون است. حتی ممکن است محققی نشانی پایگاه خاصی (مثلا یک دانشگاه) را به دست آورد و وارد آن پایگاه شود ولی به خاطر حجم عظیم اطلاعات موجود در آن پایگاه (دانشگاه) و عدم آشنایی با نحوه چینش موضوعات آن، نتواند به موضوع خاص مورد نظر خود دست پیدا کند.

در اینجاست که اهمیت جستجوگرها مشخص می‌شود. جستجوگر به محقق اجازه می‌دهد که از طریق دادن کلمات کلیدی و عبارات مورد نظر خود، نشانی صفحاتی را که شامل این کلمات و عبارتها هستند به دست آورد. جستجوگرهای متعددی بر روی شبکه اینترنت وجود دارند که هر کدام از لحاظ کیفیت ارائه مطالب و کمیت آنها، شباهتها و نیز تفاوتهایی دارند.

از مزیتهای مهم یک جستجوگر، تعداد صفحات ارائه شده توسط جستجوگر و همچنین گزینه‌هایی است که می‌تواند دامنه جستجو را محدودتر کند و ما را سریع‌تر به نتیجه برساند؛ مثلا اینکه بتواند صفحه‌هایی را که با زبان خاصی روی اینترنت قرار دارند جست و جو کند یا صفحه‌هایی را با دامنه زمانی خاصی مورد جست و جو قرار دهد (از چه زمانی تا چه زمانی) یا از عملگرهای منطقی استفاده کند و...

معروفترین جستجوگرهای محیط وب عبارت‌اند از:

Ask Hotbot infoseek Altavista

Jeeves

Excite Yahoo lycos (جستجوی عربی) Ayna

(جستجوی اسلامی) Northern Light Muslim search که ما به ترتیب اهمیت، استفاده و امکانات، این جستجوگرها را بیان می‌کنیم.

Altavista

این جستجوگر یکی از مهمترین جستجوگرهای Web است که بزرگترین فهرست نشانیها را در اختیار دارد. در زمان نگارش این مطالب، حدود صد و ده میلیون صفحه (web page) مورد

مهدی نعمتی بازدید : 631 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

گوگل بر گرفته شده از کلمه گوگول به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب «ریاضیات و تخیل» نوشته شده‌است. هدف لری و سرگئی از انتخاب این واژه این بود تا نشان دهند قرار است ماموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است .

گوگل یکی از غول های جستجوگر در محیط وب است برای ثبت وبلاگ درگوگل از لینک زیر اقدام کنید

ثبت سایت يا وبلاگ در گوگل google

با ثبت در این موتور جستجو وبلاگتان را با ترافیک بازدید کننده مواجه می کنید

مهدی نعمتی بازدید : 428 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

1) از شخصي پرسيدند: خورشيد مفيد تر است يا ماه ؟

پاسخ داد : مطلب به اين واضحي كه پرسيدن ندارد؛ خورشيد روز روشن وجود دارد وماه شب تاريك ؛ معلوم است فايده ماه در شب تاريك از خورشيد در روز روشن هزار برابر بيشتر است!

2) روزي دانشجويي نزد استاد خود رفت وگفت: استاد فكر نمي كنيد نمره صفر كه به من داديد ؛ حق من نباشد؟!

استاد پاسخ داد:اتفاقاً همين طور است كه مي گويي اما چه كنم متأسفانه نمره كمتر ازصفر وجود ندارد!

مهدی نعمتی بازدید : 899 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

هلند جز کشورهای اروژایی است که با کشور هایی مثل آلمان - بلژیک- ....................همسایه است .

زبان رسمی هلند، هلندی است این زبان شاخه‌ای از زبانهای ژرمن محسوب می‌شود و به آلمانی شباهتهایی دارد......................

آشنایی با کشور هلند

هلند کشوری است کوچک در شمال غربی اروپا. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با انگلستان همسایه می باشد. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر ...................................

مهدی نعمتی بازدید : 524 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهرالصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند.

...............................................................................

....................................

مهدی نعمتی بازدید : 511 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

چین همچنان پر جمعیت ترین کشور جهان است.

اطلاعاتی از جمعیت کشور چین

چین پرجمعیت ترین کشور جهان است. تاپایان سال 2002، جمعیت این کشور به 1میلیارد و 284 میلیون و530 هزار نفر رسید که یک پنجم جمعیت جهان است.

پوشش جمعیت چین متوازن نیست. مناطق شرقی جمعیت بیشتری از مناطق غربی این کشور دارند. تراکم جمعیت مناطق ساحلی در شرق این کشور بیش از 400 نفر در هر کیلومتر مربع است و این رقم در مناطق مرکزی و فلات‌های غربی چین 200 نفر و 10 نفر در هر کیلومتر مربع است.

میانگین طول عمر چینی‌ها 71............................

مهدی نعمتی بازدید : 456 چهارشنبه 20 دی 1391 نظرات (0)

برای آپلود فایل های خود بر روی اینترنت، نیاز به فضایی (هاستینگ) برای این کار دارید که یا باید آن را خریداری کرده باشید یا از فضاهای رایگان استفاده نمائید.

در اینجا 7 سایت از بهترین و ساده ترین سایت هایی که می توان برای آپلود فایل از آن ها استفاده کرد معرفی شده اند.

Megashares
محدودیت حجمی: 10 گیگابایت
محدودیت دانلود: نامحدود
دوام فایل: نامحدود

Drop Io
...............

........................

مهدی نعمتی بازدید : 314 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (0)

بابا طاهر یکی از شاعران سده پنجم هجری بوده و در شهر قدیمی همدان زندگی خود را سپری می کرده است .

زندگينامه باباطاهر همدانی
باباطاهر همدانی، معروف به «باباطاهر عریان»؛ عارف، شاعر و دوبیتی‌سرای اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجم هجری.
درباره خاندان، سال‌ تولد و وفات‌، نحوه معاش‌ و طریق‌ کسب‌ دانش‌ و معرفت‌ و مسلک‌ عارفانه او، از منابع‌ قدیم‌، اطلاعات‌ دقیق‌ و روشنى‌ وجود ندارد. آن‌چه از گذشتگان به ما رسیده است یادکردی از زیست عارفانه و خوی درویشی اوست ..............

مهدی نعمتی بازدید : 675 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (1)

یونان یکی از کشورهای با تمدن کهن است.

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و در شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان محدود است. «یونان» نام فارسی این کشور ...................................

مهدی نعمتی بازدید : 487 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)
نظرات خود را راجع به این بازیگر با ما در میان بگذارید..

نام نام خانوادگی: اشکان خطیبی
تاریخ تولد: ۱۹ مهر سال ۱۳۵۷
محل تولد: فرمانیه تهران
تحصیلات: کارشناسی تئاتر از دانشگاه آزاد و دانشگاه هنر و معماری دارد.
وضعیت تاهل: مجرد

*************************************

اشکان خطیبی اولین عضو یک خانواده ...................................

مهدی نعمتی بازدید : 306 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)

آشنایی با کاخ چهلستون واقع در استان اصفهان .....

کاخ چهلستون اصفهان یکی از کاخ‌های مهم سه‌گانه باقی‌مانده از عصر صفوی است که هر چند در مقایسه با کاخ‌های پادشاهان پیشین عظمت کمتری داشت، اما به خاطر تزئینات بی‌نظیرش بسیار جذاب بود.

«مبارک‌ترین بناهای دنیا» مصرع آخر شعری است که به حساب حروف ابجد، سال اتمام بنا را بازگو می‌کند و در کتیبه‌ای در کاخ از زیر گچ بیرون آمد. سال 1057 هجری! کاخ چهلستون شامل تالار سلطنتی، ایوان ....................

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    امتیاز شما به این وبلاگ چند است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 444
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 173
  • آی پی دیروز : 229
  • بازدید امروز : 382
  • باردید دیروز : 648
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,094
  • بازدید ماه : 3,094
  • بازدید سال : 72,880
  • بازدید کلی : 785,350